Skip to main content

O tranzactie de business (vanzare sau achizitie de companie) este un proces complex care trebuie tratat din perspectiva strategica a antreprenorilor si investitorilor. Se parcurg mai multe faze, fiecare cu atentia si expertiza necesara :

Pregătirea tranzacției

  • Analiza strategică a pieței și a oportunităților de achiziție/fuziune.
  • Identificarea țintelor potențiale (target companies) sau a potențialilor investitori.
  • Evaluarea preliminară a compatibilității (culturală, operațională, strategică).
  • Structurarea obiectivelor tranzacției (creștere, integrare verticală/orizontală, exit etc.).
  • Pregătirea teaser-ului și a Information Memorandum (IM) pentru vânzător.

Due Diligence

  • Financiar & contabil – verificarea situațiilor financiare, cash-flow, datorii, capital de lucru, forecast a situatiilor financiare
  • Fiscal – analiza riscurilor fiscale, litigii, conformitate, optimizări.
  • Legal – verificarea titlurilor de proprietate, contracte, autortizatii, litigii, licențe.
  • Operațional – analiza proceselor, lanțului de aprovizionare, resurse umane.
  • IT & Digital – audit sisteme, securitate cibernetică, scalabilitate.
  • Commercial – analiză de piață, poziționare, relații cu clienți și furnizori.

Evaluare și structurare

  • Evaluarea companiei (DCF, multipli de piață, comparabile).
  • Analiza sinergiilor și a scenariilor de integrare.
  • Structurarea tranzacției (asset deal vs. share deal).
  • Analiza riscurilor și propunerea de mecanisme de protecție (escrow, garanții).

Negociere

  • Asistență în stabilirea termenilor comerciali (price, earn-out, clauze de ajustare).
  • Redactarea și negocierea Letter of Intent (LOI).
  • Suport în negocieri între părți (strategii, poziționări).

Contractare și closing

  • Revizuirea și negocierea SPA (Share Purchase Agreement) / APA (Asset Purchase Agreement).
  • Structurare fiscală și juridică pentru optimizarea tranzacției.
  • Managementul procesului de semnare și transfer de acțiuni/active.
  • Asistență în obținerea aprobărilor de la autorități (ex. Consiliul Concurenței).

Post-transaction & integrare

  • Plan de integrare post-achiziție (HR, procese, IT, cultură organizațională).
  • Monitorizare a performanței sinergiilor și KPI.
  • Optimizare financiară și fiscală după integrare.
  • Managementul comunicării interne și externe (PR, comunicat clienți/furnizori).

Serviciul de M&A poate fi complet (end-to-end) sau parțial (ex. doar due diligence, doar evaluare sau doar integrare).

Cere o ofertă